
Poslednji ples evropskog kralja: Svetska premijera novog "golfa", poslednjeg na benzin i dizel (VIDEO)
Reč je o redizajnu osme generacije koja će u istoriji ostati upisana kao poslednja koju pokreće motor na benzin ili dizel

"Folksvagen" je u ponoć sa utorka na sredu, 24. januara, skinuo plašt s novog, vizuelno i tehnološki značajno unapređenog "golfa".
Reč je o redizajnu osme generacije koja će u istoriji ostati upisana kao poslednja koju pokreće motor na benzin ili dizel, ekskluzivno piše Autoklub.
Iduća, deveta, stiže 2028. i biće pokretana isključivo strujom.
Dakle, pod pritiskom evropskih "zelenih" birokrata pokleknuo je i "Folksvagen".
Iako je i "Folksvagen" prihvatio nametnuti trend, Nemci i dalje voze na dva koloseka, s potpuno električnim modelima ID, ali i klasičnim benzinima i dizelima koji dosegom drže standard nezamisliv automobilima na struju.
Kao poslednji ples najprodavanijeg vozila u istoriji, "golf" će biti ponuđen s kompletnim arsenalom motora s unutrašnjim sagorevanjem. Ispod haube naći će se provereni 2.0-litarski TDI (115 i 150 KS), turbobenzinski 1,5 (115 i 150 KS), a tu su i blagi hibridni turbobenzinac (eTSI) sa 115, odnosno 150 KS te dva plug-in hibrida (eHybrid) sa 204 i 272 KS.
Kupcima će na raspolaganju biti i GTI s 265 KS. Svi dolaze u kombinaciji s automatskim DSG menjačem, a benzin i osnovni dizelaš u karavanskom izdanju s ručnim šestobrzinskim menjačem.
U kombinaciji sa baterijom kapaciteta 19,7 kWh, plug-in hibridi isključivo na struju mogu preći do 100 kilometara. Kada je potrebno, aktivira se benzinac koji povećava doseg s baterijom i punim rezervoarom na oko 1000 km.
Što se tiče spoljnog izgleda, "Folksvagen" je ostao veran svojoj filozofiji "manje je više". U oči odmah upadaju tanja IQ.LIGHT HD Matrix LED prednja svetla povezana trendovskom tankom osvetljenom trakom.
GTI varijantu krase i sportski aerodinamični dodaci i aluminijumski naplatci od 17 cola.
Unutrašnjost sada krase nova instrument-tabla, veliki digitalni instrumenti (10,4 inča) i još veći dodirni ekran dijagonale 12,9 inča.
Na premijeri u hangaru razvojnog centra u Braunšvajgu predstavljena je i napredna digitalna platforma s integrisanom Chat GPT funkcijom temeljenom na veštačkoj inteligenciji.
Glasovni asistent nudi korisne predloge temeljene na uhodanom ponašanju vozača (puštanje najnovijih vesti, muzike...), a verbalna komunikacija s automobilom je bitno konkretnija.
Tu je i sva sila sigurnosnih pomagala, a premijeru u "golfu" ima sistem Park Assist koji pruža opciju parkiranja pomoću mobilnog telefona.
Dolazak redizajnirane izvedbe predviđen je u junu, a cene još nisu poznate.
Rođendansko slavlje "golfa" koji je upravo zakoračio u šestu deceniju života održaće se danas u austrijskom Cel am Zeu.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari