
Sigurnost na putu počinje od guma: Ovi propusti vulkanizera mogu izazvati oštećenje i pucanje u vožnji
Obratite pažnju na sledeće stavke

Sigurnost vožnje počinje od guma, jer su one jedini kontakt između automobila i puta.
Da bi vožnja bila bezbedna, svaka guma mora biti u ispravnom stanju, bez skrivenih oštećenja ili nepravilnosti.
Profimedia
Dok proizvođači guma ulažu velike resurse u kvalitet svojih proizvoda, odgovornost za pravilnu montažu često leži na vulkanizerima.
Nažalost, nestručna montaža može dovesti do ozbiljnih problema, uključujući oštećenja guma i naplataka.
Montaža guma nije aktivnost koja se može prepustiti bilo kome. Kvalitetan rad vulkanizera može značiti razliku između bezbedne vožnje i ozbiljnih problema na putu.
Ako želite da izbegnete dodatne troškove i potencijalne opasnosti, preporučuje se da se uvek obratite iskusnim i stručnim vulkanizerima.

Ključni faktori za sigurnu montažu guma
Proizvođači guma se trude da svaki proizvod testiraju tokom procesa proizvodnje, ali na način montaže guma utiče sama praksa vulkanizera.
1. Prvo, vulkanizeri moraju biti oprezni prilikom otpuštanja vijaka koji drže naplatke. Ako ne koriste zaštitne navlake, lako mogu oštetiti naplatak. Što su naplatci skuplji i osetljiviji, to je rizik veći, naročito ako vulkanizer ne poseduje odgovarajući alat za montažu.
Danas su popularniji veći naplatci od lakih legura, čiji prečnik može biti do 55 cm. Ako vulkanizer nema odgovarajući uređaj za montažu, gotovo sigurno će doći do oštećenja. Uređaji koji ne sadrže plastične delove mogu zarezati naplatak, što dovodi do propuštanja vazduha.
2. Stariji čelični naplatci takođe mogu biti problematični, posebno ako su korodirali. Retko koji vulkanizer će očistiti unutrašnjost naplatka kako bi guma dobro prianjala, što može dovesti do problema sa pritiskom.
Pexels
3. Još jedan čest problem nastaje kada guma ne nalegne ispravno na naplatak. Ova greška često prolazi nezapaženo prilikom montaže i može izazvati ozbiljne posledice.
4. Vulkanizeri takođe često ne vode računa o redovnoj kalibraciji svojih uređaja, što može dodatno pogoršati situaciju.
5. Pored toga, prilikom postavljanja utega na felgu može doći do oštećenja ako vulkanizer ne bude dovoljno pažljiv. Montaža točkova nazad na automobil takođe zahteva posebnu pažnju, centar felme treba očistiti i namazati bakarnom mašću kako bi se sprečilo zapekanje.
6. Na kraju, pritegnuti vijke treba prema uputstvima proizvođača, koristeći moment-ključ. Prekomerno stezanje može dovesti do pucanja vijaka, što ugrožava sigurnost vožnje, piše Jutarnji.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari