
Ne dozvolite da vas gume izdaju - evo gde treba da ih stavite da biste izbegli proklizavanje
Bezbednost na prvom mestu

Mnogi vozači prilikom zamene guma prave istu grešku - nesvesno ugrožavaju stabilnost i bezbednost svog automobila.
Naime, kada se menja samo jedan par guma, novi par nikako ne bi trebalo postavljati na prednju osovinu, već na zadnju.
Iako na prvi pogled deluje nelogično, stručnjaci objašnjavaju da ovaj princip igra ključnu ulogu u sigurnosti vožnje.
Profimedia
Zašto nove gume idu na zadnju osovinu?
Postavljanje boljih guma na zadnju osovinu smanjuje rizik od proklizavanja i gubitka kontrole nad vozilom.
Kada se novi pneumatici postave napred, a istrošeni ostave pozadi, vozilo može postati nestabilno, posebno pri velikim brzinama i na klizavim podlogama.
Ovakva kombinacija može dovesti do zanošenja zadnjeg dela automobila, što je mnogo teže ispraviti nego gubitak prijanjanja prednjih točkova.
Stručnjaci iz industrije guma naglašavaju da stabilnost vozila u krivinama i na mokrim putevima zavisi od prijanjanja zadnjih točkova.
Ako oni izgube kontakt s podlogom, vozač se može suočiti s nekontrolisanim okretanjem automobila, što može dovesti do ozbiljnih nesreća.
Profimedia
Šta ako je vaš automobil sa prednjim ili zadnjim pogonom?
Bez obzira na to da li vaše vozilo ima pogon na prednje, zadnje ili sve točkove, pravilo je isto - novi pneumatici idu pozadi.
Ovo pravilo važi za sve vrste vozila i preporučuju ga vodeći proizvođači guma, uključujući i Mišelin.
Profimedia
Kako pravilno rotirati gume?
Ako menjate samo dve gume, ispravna rotacija podrazumeva da se:
- Nove gume montiraju na zadnje točkove.
- Stare zadnje gume premeste napred.
- Isto pravilo važi za sva vozila, bez obzira na tip pogona.
Zanemarivanje ovog jednostavnog pravila može dovesti do nepredvidivog ponašanja automobila u ekstremnim situacijama, naročito na mokrim i klizavim putevima, piše Jutarnji.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari