
Ušli ste po dve stvari, a izašli sa punom kesom? Ovo su lukave taktike supermarketa zbog kojih trošite više
Svaki proizvod ima svoje mesto i to sa dobrim razlogom

Ako ste ikada ušli u supermarket "samo po hleb i mleko", a izašli sa punim kolicima i računom koji vas je iznenadio - niste jedini. U stvari, niste ni krivi. Supermarketi koriste pažljivo osmišljene strategije za raspored namirnica kako bi nas naveli da kupujemo više nego što planiramo.
Ovo nisu slučajne odluke – već psihološki trikovi, zasnovani na ponašanju potrošača, navikama i načinu na koji naš mozak reaguje na boje, mirise, poziciju i muziku.
Freepik
Zašto je voće i povrće uvek na ulazu?
Na samom ulazu nas obično dočeka šarenilo voća i povrća, svežeg, mirisnog i vizuelno primamljivog. Ovo nije samo zato što izgleda lepo - već jer nas podseća na zdrav izbor, pa kada kasnije posegnemo za čokoladom ili čipsom, imamo psihološki "alibi". Takođe, boje i mirisi stvaraju osećaj svežine i vitalnosti, što nas stavlja u pozitivno raspoloženje za kupovinu.
Pexels
Osnovne namirnice su sakrivene
Mleko, jaja i hleb - ono po šta najčešće dolazimo - gotovo nikada nisu na jednom mestu. Umesto toga, strateški su raspoređeni po krajevima prodavnice. Tako, dok idemo po te osnovne stvari, prolazimo pored desetina rafova sa artiklima koje nismo planirali da kupimo - ali ih uzimamo „usput“.
Slatkiši i sitnice - tik uz kasu
Nema osobe koja bar jednom nije posegla za žvakama, čokoladicom ili baterijama dok stoji u redu. To je posledica takozvana “zona impulsne kupovine”, koja se nalazi kod kase. Tu smo već opušteniji jer smo skoro završili, pa lakše popuštamo „slabostima“.
Freepik
Pogled ka sredini - zlatna pozicija
Na sredini rafova (u visini očiju odrasle osobe) nalaze se proizvodi koje trgovci žele da prodaju najviše - često skuplji brendovi, dok su jeftinije alternative na dnu ili pri vrhu, van direktnog pogleda.
Kod proizvoda za decu, igračke i grickalice su često u visini deteta – da mališani mogu lako da ih vide i traže.
Muzika, svetla, mirisi - više od pozadine
Spora, prijatna muzika čini da se krećemo sporije i duže ostanemo u prodavnici. Mirisi svežeg peciva, prženih orašastih plodova ili kafe nisu slučajni - oni se namerno puštaju kroz ventilaciju da pobude apetit i povećaju šanse za kupovinu hrane.
Pexels
Specijalne ponude – na početku ili kraju redova
"Akcije", "popusti" i "ograničeno vreme" često se postavljaju na krajeve prolaza jer tu imamo najviše pažnje. Čak i ako proizvod nije na listi - osećaj "da se isplati" nas navodi da ga uzmemo.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari