
Spremni za minus: Kako da sprečite probleme s akumulatorom tokom hladnih dana, svi pravimo istu grešku
Kao i kod većine stvari, čitav štos je u redosledu radnji

Zima je već tu i niske temeperature, a sa njim, tradicionalno, problemi s akumulatorima. Krenete na vreme, sve uradite kako treba a opet neće da upali. U čemu je štos?

Hladnoća i vlaga pokupe veliki deo energije, pa je svako paljenje vozila sa starijim akumulatorom svojevrsna lutrija, ali i igra živaca. Niske temperature usporavaju sve hemijske reakcije u akumulatoru, a samim tim i performanse automobila. Takođe, hladan motor i gušće motorno ulje zahtevaju više energije.
I nije samo to problem - velika potrošnja električne energije utiče i na potrošnju goriva, pa će 500 vati istrošiti pola litre goriva.
Kako doskočiti problemu
Da biste izbegli neprijatnost nastalu bezuspešnim startovanjem vašeg četrvorotočkaša, savetujemo vam da prilikom njegovo pokretanja pokušate da isključite što veći broj potrošača energije.
- Pumpa za gorivo, odnosno dizne i sistem upravljanja motorom troše oko 400 vati električne energije.
- Ventilacija i klimatizacija troše i do 500 vati
- Svetla, radio i grejanje, te grejanje zadnjeg stakla mogu da potroše čak 1.000 vati
Zato, kad su svi uređaji uključeni, većina alternatora će veoma brzo dostići svoj limit i više neće puniti bateriju, odnosno isprazniće se.
Trik pred izlazak iz auta
Pre gašenja motora ponovite postupak i nakratko isključite većinu električnih potrošača, tako će se baterija napuniti za novo paljenje.
Dodatne provere
Da biste sprečili gubitak energije i neravnomerno punjenje i pražnjenje baterije, proverite priključke i polove - koje, ako su oksidirali, možete lagano očistiti brusnim papirom, a zatim mekom krpicom. Možete ih premazati vazelinom. Takođe, možete ukloniti poklopce i proveriti nivo elektrolita u bateriji. Ako ih ima malo, dodajte destilovanu vodu neposredno iznad ivice ćelija baterije.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari