
Pred pucanjem: Ovaj poznati modni brend sad i zvanično nije elitni, mora da cilja srednju klasu da bi opstao
Postoji već 168 godina i ima status kultnog

Britanska modna kompanija Barberi posle 15 godina ispala je iz prestižnog indeksa FTSE 100, koji uključuje 100 najvrednijih kompanija na Londonskoj berzi. Ova promena stupiće na snagu u ponedeljak, 23. septembra, kada počinje novo trgovanje.
Prema saopštenju Londonske berzanske grupacije (LSEG), Barberi će, nakon kvartalne revizije rezultata, pasti u niži rang FTSE 250. Njegovo mesto u FTSE 100 zauzeće osiguravajuća kompanija Hiskox.
Trenutna vrednost Barberija procenjuje se na 2,64 milijarde evra, što predstavlja pad od 56% u poređenju sa krajem prethodne godine, usled niza loših prodajnih i profitnih rezultata, prenosi CNN.
Prihodi kompanije u kvartalu koji se završio 29. juna opali su za 22% u poređenju sa istim periodom prošle godine, na 458 miliona funti, što je otprilike 544,7 miliona evra.

Barberi je najavio da će obustaviti isplatu dividende i upozorio na mogućnost operativnog gubitka u prvoj polovini fiskalne godine, dok bi operativni profit za celu fiskalnu 2025. mogao biti ispod očekivanja.
Kompanija je pokušala da se pozicionira na tržištu luksuznih brendova, ali taj plan nije dao željene rezultate. Sada se očekuje da će Barberi više usmeriti svoje proizvode prema srednjoj klasi, izveštava portal Business of Fashion (BoF).

Postoji 168 godina, osnivač izumeo revolucionarnu tkaninu
Barberi (Burberry) je britanska modna kuća sa dugom istorijom i globalnom prepoznatljivošću. Osnovao ga je Tomas Barberi (Thomas Burberry) 1856. godine u gradu Basingstoke, Engleska. Brend je prvenstveno bio poznat po kvalitetnoj i izdržljivoj odeći, posebno namenjenoj za zaštitu od vremenskih neprilika. Tomas Barberi je 1879. godine izumeo gabardin, revolucionarnu tkaninu koja je bila lagana, vodootporna, ali prozračna. Ovaj materijal je postao zaštitni znak Barberi brenda.
Profimedia
Kultni Barberi trenč - od vojske do modnog klasika
Barberi je tokom godina postao sinonim za britanski luksuz i eleganciju, a posebno je poznat po svom kariranom uzorku (Barberi tartan), koji je postao prepoznatljiv simbol kompanije. Brend je takođe poznat po kultnom trenč mantilu (mantilu iz Prvog svetskog rata), koji je dizajniran početkom 20. veka za britanske vojnike, ali je ubrzo postao modni klasik.
Profimedia
Barberi je kroz decenije širio svoj asortiman, nudeći sve od visoke mode i aksesoara do parfema i kozmetike. Danas se smatra jednim od vodećih luksuznih brendova na svetu, sa globalnim prisustvom u buticima i prodavnicama širom sveta.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari