
Modni brend koji je Zaru i H&M ostavio u prašini: Sve rade suprotno od konkurencije, a sarađivali su sa Novakom Đokovićem i Anom Ivanović
Imaju birkinku za milenijalce od 20 dolara, a znaju dobro da iskoriste moć društvenih mreža

Pre desetak godina, kada bi se pomenulo ime ovog brenda, retko ko van Japana bi znao o čemu je reč. Ruku na srce, verovatno su za njega znali pasionirani ljubitelji tenisa, jer je tada ovaj brend sarađivao s Novakom Đokovićem i Anom Ivanović.
Naime, Novak Đoković je bio ambasador japanskog brenda Uniqlo od 2012. do 2017. godine. Njihova saradnja je započela u maju 2012. i trajala je pet godina, tokom kojih je Đoković nosio njihovu sportsku opremu na terenu.
U 2017. godini, Đoković je prešao na saradnju sa brendom Lacoste, koji je postao njegov novi sponzor za sportsku odeću.
Profimedia
Ana Ivanović je takođe sarađivala sa brendom Uniqlo. Postala je ambasadorka ovog brenda u 2013. godini, a tokom saradnje nosila je njihovu sportsku opremu na teniskim turnirima.
Međutim, njena saradnja sa Uniqlo nije trajala dugo kao Novakova, jer je Ana prešla na druge sponzorske ugovore pre kraja svoje profesionalne karijere.
Profimedia
Trenutni globalni ambasadori brenda Uniqlo su istaknuti sportisti koji predstavljaju vrednosti i filozofiju ovog brenda. Među njima su Rodžer Federer, Kei Nišikori, japanski profesionalni teniser poznat po svojim postignućima na međunarodnoj sceni, kao i Adam Skot, australijski profesionalni golfer sa značajnim uspesima na međunarodnim turnirima.
Zanimljivo je da je u septembru prošle godine njihov brend proslavio 40 godina postojanja.
Profimedia
Fokus na kvalitet i udobnost
Danas, ovaj brend predstavlja ozbiljnu konkurenciju vodećim imenima brze mode poput H&M-a i Zare, ali svoj uspeh duguje potpuno drugačijoj poslovnoj filozofiji. Fokus na kvalitet, praktičnost i udobnost umesto prolaznih trendova i jeftine masovne proizvodnje ključ je njihove strategije.
"Milenijalska birkin torba" i moć društvenih mreža
Jedan od njihovih najpopularnijih proizvoda – torba poznata kao "milenijalska birkin torba" – stekao je planetarnu popularnost zahvaljujući viralnom TikTok videu iz 2022. godine. U njemu je žena pokazala koliko predmeta može stati u ovu torbu, što je privuklo pažnju kupaca i drugih brendova koji su počeli da je kopiraju. A košta svega 20 dolara.
Prema rečima Kanoko Takenokuči, direktorke globalne prodaje brenda Uniqlo, ovaj proizvod postao je simbol promene u njihovoj strategiji:
"Shvatili smo koliko su društvene mreže moćne. Umesto da sami kreiramo reklame, bolje je pustiti proizvod koji kupci stvarno vole da govori sam za sebe."
Uniqlo: Tehnologija pre mode
Uniqlo se ne ponaša kao klasičan modni brend. Prema rečima osnivača Tadašija Janaija, ovo je "tehnološka kompanija" koja pažljivo planira proizvodnju čak godinu dana unapred. Dok konkurenti poput Zare brzo prate modne trendove i lansiraju nove kolekcije u roku od dve nedelje, Uniqlo se fokusira na osnovne komade koji su dugotrajni i funkcionalni.
Prototipi proizvoda, poput njihove popularne torbe, prolaze rigorozna testiranja – čak 30 zaposlenih testira svaki novi proizvod kako bi se uverili u njegovu praktičnost i izdržljivost.
Profimedia
Uspeh na globalnom tržištu
Uniqlo danas ima preko 2.500 prodavnica u 25 zemalja, ali, nažalost, nema ga u Srbiji (njegove komade eventualno možete naći u nekim koncept radnjama). Ali se njihovi proizvodi mogu naručiti širom sveta putem interneta. U finansijskoj godini koja se završila 31. avgusta 2024, matična kompanija Fast Retailing ostvarila je prihod od 17 milijardi evra, dok je operativna dobit iznosila 2,3 milijarde evra.
Najveće tržište za Uniqlo su Kina i Hongkong, dok su u Evropi i Severnoj Americi zabeležili izuzetan rast – prihodi u Evropi porasli su za 45%, a dobit za 70%. Uniqlo u Americi ostvario je 33% veći prihod i čak 65% veću dobit u poređenju sa prethodnom godinom.
Profimedia
Širenje i održivost
Fast Retailing planira dalji rast brend Uniqlo, posebno na međunarodnim tržištima. Njihov fokus je na očuvanju strateških zaliha osnovnih proizvoda i prilagođavanju asortimana vremenskim prilikama, kako bi nastavili da privlače lojalne kupce.
Uniqlo se danas pozicionira kao brend za sve – njihovi proizvodi prevazilaze starosne, rodne i kulturološke granice, što im omogućava da budu relevantni u različitim društvima širom sveta, prenosi Jutarnji.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari