aktuelno

Uređaji vas špijuniraju: Istraživanje otkriva prikupljanje podataka bez vašeg znanja

08.09.2023

16:41

0

Autor: K. B.

Istraživanje objavljeno na sajtu Which? ukazuje na to da kompanije prikupljaju mnogo više podataka nego što je potrebno za funkcionisanje njihovih proizvoda

Uređaji vas špijuniraju: Istraživanje otkriva prikupljanje podataka bez vašeg znanja
Copyright Profimedia

U svakodnevno korišćenim uređajima, kao što su pametni zvučnici, kamera na vratima, televizori pa čak i mašine za pranje veša, otkriveno je da se prikupljaju i dele privatne informacije porodica.

Istraživanje je otkrilo da standardni uređaji u domaćinstvu "hvataju" i dele privatne informacije s velikim tehnološkim kompanijama kao što su Google, Amazon, Facebook i TikTok. Veruje se da kompanije i njihovi poslovni partneri koriste ove informacije kako bi ciljali ljude oglašavanjem na pametnim telefonima i drugim uređajima.

Rezultati istraživanja su pokazali da Google Nest proizvodi, koji uključuju bezbednosne kamere, pametne zvučnike, kamere za zvona na vratima i sisteme za kontrolu grejanja, prikupljaju velike količine informacija o lokaciji korisnika koji se povezuju putem pametnih telefona s Android operativnim sistemom. S druge strane, isti proizvodi prikupljaju znatno manje informacija kada se korisnici povezuju preko Apple iPhonea.

Uređaji vas špijuniraju: Istraživanje otkriva prikupljanje podataka bez vašeg znanjaProfimedia
 

Ovo izaziva zabrinutost jer nije jasno zašto se prikupljaju dodatni podaci. Google se primarno bavi oglašavanjem i marketingom, dok se Apple trenutno fokusira na prodaju hardvera.

Istraživači su takođe analizirali koje informacije uređaji prikupljaju prilikom kreiranja korisničkih naloga, koje dozvole za podatke zahtevaju njihove aplikacije i koje aktivnosti marketinške kompanije prate na tuđim proizvodima.

Pametni zvučnici i kamere, koje bi trebalo da slušaju i snimaju samo kada korisnici to žele, često prikupljaju podatke čak i kad to nije potrebno. Na primer, pametni zvučnici Bose dele korisničke podatke s kompanijom Meta, koja je matična kompanija Facebooka.

Pametne kamere i zvona na vratima marke Ezviz, koje se prodaju kod velikih trgovinskih lanaca, uključujući Argos, imaju izuzetno aktivan softver za praćenje i dele informacije s TikTokovom poslovnom marketinškom jedinicom, kao i s drugim kompanijama kao što su Pangle, Huawei, Google i Meta.

Uređaji vas špijuniraju: Istraživanje otkriva prikupljanje podataka bez vašeg znanjaProfimedia
 

Istraživanje takođe ukazuje na to da se funkcije praćenja i špijuniranja automatski aktiviraju prema podrazumevanim podešavanjima, a isključivanje ovih funkcija može rezultirati gubicima u funkcionalnosti uređaja ili aplikacija.

Prema Opštim propisima o zaštiti podataka (GDPR), kompanije moraju biti transparentne u vezi s podacima koje prikupljaju i načinom na koji se ti podaci obrađuju. Prikupljeni podaci takođe moraju biti relevantni i ograničeni na ono što je potrebno za odvijanje obrade. Međutim, istraživanje ukazuje na to da su razlozi za prikupljanje informacija često nejasni, a kompanije tvrde da imaju "legitimne interese" za to.

Ova istraživanja ukazuju na važnost razumevanja kako se prikupljaju i koriste lični podaci od strane tehnoloških kompanija te potrebu za većom transparentnošću i zaštitom privatnosti korisnika.

BONUS VIDEO:

 

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike