
Svaki kilometar vožnje na rezervi je korak bliže havariji: Šta vas čeka kad ne sipate gorivo na vreme
Lampica za gorivo nije estetski dodatak - ona je poslednje upozorenje

Naizgled bezazlena navika da se vozi „na rezervi“ dokle god se može, može vam doneti ozbiljne probleme – i to baš onda kada vam najmanje treba. Iako mnogi vozači veruju da imaju još desetine kilometara pre nego što im motor stane, stvarnost je daleko komplikovanija.
Pokazivač nivoa goriva nije ni precizan, ni predvidiv, a posledice ignorisanja upozoravajuće lampice mogu biti i finansijski i tehnički bolne.
Više od polovine vozača svesno ignoriše lampicu za gorivo, misleći da će “izgurati još malo”. Međutim, ova praksa može izazvati pregrevanje motora, kvarove na pumpi i ubrizgavačima, nakupljanje korozije i zapušavanje filtera – što vas na kraju može koštati i više hiljada evra.
Ostanak bez goriva na najgorem mestu
Najočiglednija posledica vožnje na rezervi je – ostanak na putu bez goriva. I to obično tamo gde ni benzinske pumpe ni pomoć nisu u blizini.
Što je još gore, pokazivači nivoa goriva često variraju u zavisnosti od nagiba vozila, brzine vožnje i modela automobila. Dakle, ne možete se pouzdati u broj kilometara koje vam „pokazuje“ da još imate.
Profimedia
Kvarovi na pumpi i ubrizgavanju: Skupi problemi koji vas čekaju
Prazan rezervoar ne znači samo neugodno stajanje na putu – već i potencijalno trajna oštećenja. Kod dizel motora, pumpa i ubrizgivači trpe veliku štetu jer rade „na suvo“ – bez goriva koje ih podmazuje i hladi. U takvom slučaju, dolazi do ulaska vazduha u sistem i prekida dotoka goriva, a često automobil ne može da se upali bez servisne intervencije.
Kod benzinskih vozila situacija je nešto bezbednija, ali i dalje rizikujete oštećenje pumpe i neuspelo paljenje, pogotovo ako je akumulator slab.
Unsplash
Pregrevanje motora zbog praznog rezervoara
Gorivo ima dvostruku ulogu – ono ne samo da pokreće vozilo, već i hladi i podmazuje delove sistema.
Kada nestane, električna pumpa, bez hlađenja gorivom, može da se pregreje i ošteti. U narodu ćete često čuti: „Ne valja da pumpa radi na prazno.“ I zaista – to je recept za skupu zamenu.
Profimedia
Zapušavanje filtera - talog je vaš neprijatelj
Svako gorivo sadrži određenu količinu taloga. Dok je rezervoar pun, koncentracija tog taloga je niska.
Ali kada gorivo padne ispod minimuma – talog sa dna se usisava u sistem i može začepliti filtere i vodove. Motor tada radi neravnomerno, gubi snagu, i često se potpuno gasi u vožnji.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari